Online bijscholingen
E-learning: communicatiehulpmiddelen, een overzichtWanneer: zelf te bepalen
Waar: online Prijs: € 30 of inbegrepen in de Module Vorming (indien uw organisatie heeft ingetekend op de Module Vorming, gelieve dan contact op te nemen met Modem voor de kortingcode) Lesgever: Kirsten Denis (Thomas More - Modem expert) |
MEER INFO EN INSCHRIJVEN
In deze e-learning kom je meer te weten over welke communicatiehulpmiddelen er allemaal op de markt zijn. We geven zowel van de hardware als de software een kort overzicht en dit zowel van op tekst als op symbolen gebaseerde hulpmiddelen.
We geven ook mee waar je op kan letten bij de keuze van een geschikt hulpmiddel, hoe je best van start gaat met het aanleren van een communicatiehulpmiddel en waar je terecht kan voor verder persoonlijk advies.
Deze e-learning biedt een algemeen overzicht.
Wil je de verschillende communicatiehulpmiddelen meer praktisch ervaren aan de hand van casussen? Volg dan de workshop ‘Praktisch aan de slag met verschillende Communicatie Ondersteunende Hulpmiddelen’.
Wil je graag starten met het aanleren van het werken met een communicatiehulpmiddel en de principes van modelleren, kernwoordenschat en randwoordenschat meer onder de knie krijgen? Volg dan de vorming ‘Hoe leer je een Communicatie Ondersteunend Hulpmiddel aan en hoe stimuleer je de communicatieve vaardigheden?’.
Voor wie?
Logopedisten, ergotherapeuten, andere professionals en iedereen die personen begeleidt waarvoor spreken zeer moeilijk is.
Schrijf je voor een e-learning altijd in via de link hieronder! Ga dus niet rechtstreeks via de website van Soofos of Google. Dit maakt voor Modem een groot verschil!
We geven ook mee waar je op kan letten bij de keuze van een geschikt hulpmiddel, hoe je best van start gaat met het aanleren van een communicatiehulpmiddel en waar je terecht kan voor verder persoonlijk advies.
Deze e-learning biedt een algemeen overzicht.
Wil je de verschillende communicatiehulpmiddelen meer praktisch ervaren aan de hand van casussen? Volg dan de workshop ‘Praktisch aan de slag met verschillende Communicatie Ondersteunende Hulpmiddelen’.
Wil je graag starten met het aanleren van het werken met een communicatiehulpmiddel en de principes van modelleren, kernwoordenschat en randwoordenschat meer onder de knie krijgen? Volg dan de vorming ‘Hoe leer je een Communicatie Ondersteunend Hulpmiddel aan en hoe stimuleer je de communicatieve vaardigheden?’.
Voor wie?
Logopedisten, ergotherapeuten, andere professionals en iedereen die personen begeleidt waarvoor spreken zeer moeilijk is.
Schrijf je voor een e-learning altijd in via de link hieronder! Ga dus niet rechtstreeks via de website van Soofos of Google. Dit maakt voor Modem een groot verschil!
E-learning: ICT-hulpmiddelen inzetten bij lees- en schrijfmoeilijkheden
Wanneer: zelf te bepalen
Waar: online Prijs: € 30 of inbegrepen in de Module Vorming (indien uw organisatie heeft ingetekend op de Module Vorming, gelieve dan contact op te nemen met Modem voor de kortingcode) Lesgever: Inge Piedfort (Thomas More - Modem expert) |
MEER INFO EN INSCHRIJVEN
Wanneer lezen, spellen of schrijven niet vanzelfsprekend is voor jou, je leerling of je cliënt, kan een ICT-hulpmiddel ondersteunen. Je kan dan bijvoorbeeld je documenten of e-mails laten voorlezen, een woordvoorspeller gebruiken om vlotter en sneller te schrijven of met je stem gaan typen.
De inzet van een ICT-hulpmiddel, heeft een positief effect op de zelfstandigheid en motivatie. Het verbetert de leerprestaties van je leerling.
In deze e-learning kom je meer te weten over:
Voor wie?
Therapeuten, onderwijsprofessionals en iedereen die aan de slag gaat met personen die moeilijkheden ervaren bij het lezen, spellen en/of schrijven
Schrijf je voor een e-learning altijd in via de link hieronder! Ga dus niet rechtstreeks via de website van Soofos of Google. Dit maakt voor Modem een groot verschil!
De inzet van een ICT-hulpmiddel, heeft een positief effect op de zelfstandigheid en motivatie. Het verbetert de leerprestaties van je leerling.
In deze e-learning kom je meer te weten over:
- Wat zo’n ICT-hulpmiddel is en waarom het belangrijk is om dit in te zetten bij je cliënt
- Welke ICT-hulpmiddelen er zijn om het lezen, spellen en schrijven te ondersteunen
- Hoe je een gegronde keuze voor een bepaald hulpmiddel kan maken
- Hoe je hiermee aan de slag kan gaan in je organisatie, praktijk of school
Voor wie?
Therapeuten, onderwijsprofessionals en iedereen die aan de slag gaat met personen die moeilijkheden ervaren bij het lezen, spellen en/of schrijven
Schrijf je voor een e-learning altijd in via de link hieronder! Ga dus niet rechtstreeks via de website van Soofos of Google. Dit maakt voor Modem een groot verschil!
E-learning: Digitale toegankelijkheid voor personen met een motorische beperking die hun ledematen kunnen gebruiken Wanneer: zelf te bepalen
Waar: online Prijs: € 30 of inbegrepen in de Module Vorming (indien uw organisatie heeft ingetekend op de Module Vorming, gelieve dan contact op te nemen met Modem voor de kortingcode) Lesgever: Wim De Backer (Thomas More - Modem expert) |
MEER INFO EN INSCHRIJVEN
Is het voor mensen die jij begeleidt motorisch moeilijk om met een computer, smartphone of tablet te werken? Wil je weten hoe je digitale toegankelijkheid kan verbeteren? Dan is deze e-learning iets voor jou. We overlopen de verschillende oplossingen voor kleine en grote moeilijkheden zoals ingebouwde instellingen, software en alternatieven voor aanraakscherm, toetsenbord en muis. We beperken ons hier tot oplossingen voor personen die mits aanpassingen toch handen of voeten kunnen gebruiken voor de bediening.
In deze e-learning kom je meer te weten over:
Ergotherapeuten, logopedisten, andere professionals en iedereen die personen begeleidt die kleine en grote motorische moeilijkheden ondervinden bij de toegang tot de digitale wereld.
Schrijf je voor een e-learning altijd in via de link hieronder! Ga dus niet rechtstreeks via de website van Soofos of Google. Dit maakt voor Modem een groot verschil!
In deze e-learning kom je meer te weten over:
- Welke instellingen, software en hardware er bestaan om digitale toegankelijkheid mogelijk te maken
- Hoe je het aanwijzen via aanraakscherm, muis en muisalternatieven kan vereenvoudigen
- Hoe je het typen kan vereenvoudigen
Ergotherapeuten, logopedisten, andere professionals en iedereen die personen begeleidt die kleine en grote motorische moeilijkheden ondervinden bij de toegang tot de digitale wereld.
Schrijf je voor een e-learning altijd in via de link hieronder! Ga dus niet rechtstreeks via de website van Soofos of Google. Dit maakt voor Modem een groot verschil!
Workshops en vormingen voorjaar 2023
Vorming: Hoe leer je een communicatiehulpmiddel aan en hoe stimuleer je de communicatieve vaardigheden?
|
MEER INFO EN INSCHRIJVEN
Communicatie is een basisrecht. Wanneer dit niet of onvoldoende lukt met gesproken taal, kunnen we gebruik maken van pictogrammen. Om een taal te leren moet je erdoor omgeven worden. Het passief gebruiken van taal gaat vooraf aan het actief gebruiken ervan. Dat geldt ook voor ondersteunde communicatie met pictogrammen. Een persoon leert ondersteunde communicatie, doordat er ondersteunde communicatie gebruikt wordt in de communicatie naar hem of haar toe. We noemen dit modelleren. Kernwoorden zorgen ervoor dat je cliënt een hele waaier aan communicatieve behoeften zal kunnen uiten.
Wil je graag de communicatieve vaardigheden en taalvaardigheden van je cliënt stimuleren, dan zet deze vorming je op weg. Tijdens deze vorming bekijken we hoe we de principes van kernwoordenschat en modelleren concreet kunnen maken in de praktijk. Hoe ga je nu zelf aan de slag met kernwoordenschat en modelleren? Welke zijn de verschillende stappen in het proces en hoe kan je de communicatieve vaardigheden en taalvaardigheden blijven uitbreiden? Hoe kan je ondersteunde communicatie gaan integreren binnen dagdagelijkse handelingen en activiteiten en hoe kan je de brede omgeving meekrijgen in het modelleren?
We proberen zelf verschillende symboolgebaseerde communicatiesystemen uit en oefenen hiermee aan de hand van concrete activiteiten en voorbeelden uit de praktijk.
Nadat je bent ingeschreven voor deze vorming, krijg je een link doorgestuurd naar een introductiefilmpje van ongeveer 15 min. Omdat we in deze vorming niet ingaan op de verschillende soorten communicatiehulpmiddelen, maar hier meteen mee aan de slag gaan, dien je dit filmpje ter voorbereiding van deze vorming te bekijken. In dit filmpje wordt reeds kort verteld over modelleren, kernwoordenschat en randwoordenschat en wordt een korte opsomming gegeven van bestaande communicatiehulpmiddelen.
Als je voorkennis rond communicatiehulpmiddelen nog heel beperkt is, raden we ten zeerste aan om de 'e-learning: communicatiehulpmiddelen: een overzicht’ van ongeveer 1 uur te volgen.
Wil je graag de communicatieve vaardigheden en taalvaardigheden van je cliënt stimuleren, dan zet deze vorming je op weg. Tijdens deze vorming bekijken we hoe we de principes van kernwoordenschat en modelleren concreet kunnen maken in de praktijk. Hoe ga je nu zelf aan de slag met kernwoordenschat en modelleren? Welke zijn de verschillende stappen in het proces en hoe kan je de communicatieve vaardigheden en taalvaardigheden blijven uitbreiden? Hoe kan je ondersteunde communicatie gaan integreren binnen dagdagelijkse handelingen en activiteiten en hoe kan je de brede omgeving meekrijgen in het modelleren?
We proberen zelf verschillende symboolgebaseerde communicatiesystemen uit en oefenen hiermee aan de hand van concrete activiteiten en voorbeelden uit de praktijk.
Nadat je bent ingeschreven voor deze vorming, krijg je een link doorgestuurd naar een introductiefilmpje van ongeveer 15 min. Omdat we in deze vorming niet ingaan op de verschillende soorten communicatiehulpmiddelen, maar hier meteen mee aan de slag gaan, dien je dit filmpje ter voorbereiding van deze vorming te bekijken. In dit filmpje wordt reeds kort verteld over modelleren, kernwoordenschat en randwoordenschat en wordt een korte opsomming gegeven van bestaande communicatiehulpmiddelen.
Als je voorkennis rond communicatiehulpmiddelen nog heel beperkt is, raden we ten zeerste aan om de 'e-learning: communicatiehulpmiddelen: een overzicht’ van ongeveer 1 uur te volgen.
Workshops en vormingen najaar 2023
|
MEER INFO EN INSCHRIJVEN
Iemand die niet kan communiceren, heeft toch iets te zeggen! Daarom is het belangrijk om de communicatie te ondersteunen met een hulpmiddel. Er bestaat een heel gamma aan communicatiehulpmiddelen. Hierbij is het vaak niet eenvoudig om een keuze te maken.
Wil je verschillende communicatiehulpmiddelen uitproberen, dan kan dit in deze workshop. Heel wat hulpmiddelen worden hier tentoongesteld en aan de hand van casussen gaan we hier gericht mee aan de slag. Op deze manier krijg je een beter beeld van de mogelijkheden van deze hulpmiddelen en kan het maken van een keuze hierin bevorderd worden.
Ter voorbereiding op deze workshop, vragen we jou om de 'e-learning: Communicatie Ondersteunende Hulpmiddelen, een overzicht' te volgen. Deze neemt ongeveer één uur tijd in beslag.
Wil je verschillende communicatiehulpmiddelen uitproberen, dan kan dit in deze workshop. Heel wat hulpmiddelen worden hier tentoongesteld en aan de hand van casussen gaan we hier gericht mee aan de slag. Op deze manier krijg je een beter beeld van de mogelijkheden van deze hulpmiddelen en kan het maken van een keuze hierin bevorderd worden.
Ter voorbereiding op deze workshop, vragen we jou om de 'e-learning: Communicatie Ondersteunende Hulpmiddelen, een overzicht' te volgen. Deze neemt ongeveer één uur tijd in beslag.
Vorming: Neem élke leerling mee in het digitale onderwijs!
|
MEER INFO EN INSCHRIJVEN
Digitalisering is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. In het onderwijs zet men dan ook steeds meer in op digitale vaardigheden. Dankzij de Digisprong hebben scholen voor elke leerling een laptop, Chromebook of tablet ter beschikking.
Maar sommige leerlingen hebben extra noden waardoor ze vaak niet optimaal aan de slag kunnen gaan met hun toestel. Als leerlingen leesmoeilijkheden hebben, is het niet eenvoudig om informatie op een website op te zoeken of om opdrachten te lezen. Als je moeilijk kan spellen of schrijven, hoe kan je dan je zoekterm ingeven of een document typen?
Wist je dat toestellen en software die je dagelijks gebruikt, heel wat mogelijkheden hebben om het lezen en schrijven te ondersteunen? En wist je dat documenten voor iedereen gemakkelijker leesbaar zijn, wanneer je deze toegankelijk opstelt? Zo neem je élke leerling mee in het digitale onderwijs.
Tijdens deze bijscholing zoomen we in op
Maar sommige leerlingen hebben extra noden waardoor ze vaak niet optimaal aan de slag kunnen gaan met hun toestel. Als leerlingen leesmoeilijkheden hebben, is het niet eenvoudig om informatie op een website op te zoeken of om opdrachten te lezen. Als je moeilijk kan spellen of schrijven, hoe kan je dan je zoekterm ingeven of een document typen?
Wist je dat toestellen en software die je dagelijks gebruikt, heel wat mogelijkheden hebben om het lezen en schrijven te ondersteunen? En wist je dat documenten voor iedereen gemakkelijker leesbaar zijn, wanneer je deze toegankelijk opstelt? Zo neem je élke leerling mee in het digitale onderwijs.
Tijdens deze bijscholing zoomen we in op
- De mogelijkheden die standaard in je toestellen en software aanwezig zijn en die je leerling met lees- en schrijfmoeilijkheden kunnen ondersteunen.
- Hoe je toegankelijke documenten kan opstellen en waarom dit belangrijk is.
- Leerkrachten, zorgcoördinatoren, therapeuten, ondersteuners, begeleiders van leerlingen met lees- en schrijfmoeilijkheden
|
MEER INFO EN INSCHRIJVEN
Wanneer lezen, spellen of schrijven niet vanzelfsprekend is voor jou, je leerling of je cliënt, kan een ICT-hulpmiddel ondersteunen. Je kan dan bv. je documenten of e-mails laten voorlezen, een woordvoorspeller gebruiken om vlotter en sneller te schrijven of met je stem gaan typen.
Het gebruik van een ICT-hulpmiddel heeft een positief effect op de zelfstandigheid en motivatie. Het verbetert de leerprestaties van je leerling.
Wil je deze hulpmiddelen graag zelf uitproberen? Dan kan dit in deze workshop. Je gaat zelf met de hulpmiddelen aan de slag aan de hand van casussen.
Voor wie?
Ter voorbereiding op deze workshop, vragen we jou om de e-learning ‘ICT-hulpmiddelen inzetten bij lees- en schrijfmoeilijkheden’ te volgen. Deze neemt ongeveer één uur tijd in beslag.
Het gebruik van een ICT-hulpmiddel heeft een positief effect op de zelfstandigheid en motivatie. Het verbetert de leerprestaties van je leerling.
Wil je deze hulpmiddelen graag zelf uitproberen? Dan kan dit in deze workshop. Je gaat zelf met de hulpmiddelen aan de slag aan de hand van casussen.
Voor wie?
- Therapeuten, onderwijsprofessionals en iedereen die aan de slag gaat met personen die moeilijkheden ervaren bij het lezen, spellen en/of schrijven
Ter voorbereiding op deze workshop, vragen we jou om de e-learning ‘ICT-hulpmiddelen inzetten bij lees- en schrijfmoeilijkheden’ te volgen. Deze neemt ongeveer één uur tijd in beslag.
Workshop: Digitale toegankelijkheid voor personen met een motorische beperking die hun ledematen kunnen gebruikenMechelen
Wanneer: donderdag 17 oktober 2023, 13.00u - 16.00u Waar: Thomas More, Mechelen Voorwaarde: e-learning digitale toegankelijkheid voor personen met een motorische beperking die hun ledematen kunnen gebruiken vooraf verplicht te volgen Prijs: Deze vorming: € 100 (+ €30 voor de e-learning) Lesgever: Wim De Backer (Thomas More - Modem expert) |
MEER INFO EN INSCHRIJVEN
Is het voor mensen die jij begeleidt motorisch moeilijk om met een computer, smartphone of tablet te werken? Wil je weten hoe je digitale toegankelijkheid kan verbeteren? Heb je de E-learning: Digitale toegankelijkheid voor personen met een motorische beperking die hun ledematen kunnen gebruiken al gevolgd, maar wil je de hulpmiddelen nu zelf ook bekijken en uitproberen? We overlopen de verschillende oplossingen voor kleine en grote moeilijkheden zoals ingebouwde instellingen, software en alternatieven voor aanraakscherm, toetsenbord en muis. We beperken ons hier tot oplossingen voor personen die mits aanpassingen toch handen of voeten kunnen gebruiken voor de bediening.
In deze workshop kom je meer te weten over:
Therapeuten, onderwijsprofessionals en iedereen die aan de slag gaat met personen die kleine en grote motorische moeilijkheden hebben met digitale toegankelijkheid.
Ter voorbereiding op deze workshop, vragen we jou om de E-learning: Digitale toegankelijkheid voor personen met een motorische beperking die hun ledematen kunnen gebruiken te volgen. Deze neemt ongeveer één uur tijd in beslag.
In deze workshop kom je meer te weten over:
- Hoe deze hulpmiddelen concreet gebruikt.
- Welke instellingen, software en hardware er bestaan om digitale toegankelijkheid mogelijk te maken
- Hoe je het aanwijzen via aanraakscherm, muis en muisalternatieven kan vereenvoudigen
- Hoe je het typen kan vereenvoudigen
Therapeuten, onderwijsprofessionals en iedereen die aan de slag gaat met personen die kleine en grote motorische moeilijkheden hebben met digitale toegankelijkheid.
Ter voorbereiding op deze workshop, vragen we jou om de E-learning: Digitale toegankelijkheid voor personen met een motorische beperking die hun ledematen kunnen gebruiken te volgen. Deze neemt ongeveer één uur tijd in beslag.
Workshops en vormingen najaar 2023
Cursus LOeS-werkwijze
|
MEER INFO EN INSCHRIJVEN
Wanneer je niet kan praten, is het moeilijker om je taal te ontwikkelen. Taal is nodig om te leren lezen en schrijven. Als je aan de slag gaat met een communicatiehulpmiddel, ontwikkel je taal op een andere manier.
De LOeS-werkwijze is een Lees Ontwikkeling en Spelling werkwijze om leerlingen die niet of nauwelijks spreken en gebruik maken van ondersteunde communicatie te leren lezen en schrijven.
Meer informatie: loeswerkwijze.nl
De LOeS-werkwijze, hoe werkt dat?
Het is een werkwijze die je toepast binnen de leesfase van je leerling en waarbij je gebruikmaakt van het materiaal van de leesmethode van de school van je leerling.
Volgens een vaste procedure worden vier deelvaardigheden geoefend:
Je kiest de doelwoorden die je wil trainen zorgvuldig uit de specifieke leesmethode. Per doelwoord worden drie fonologische afleiders gekozen. Dat zijn woorden die er qua klank hard op lijken. Bijvoorbeeld bij het doelwoord 'mis', kunnen de afleiders 'vis', 'mes' en 'mik' zijn.
Alle doelwoorden worden geïntroduceerd aan de hand van:
Nadat de doelwoorden allemaal aan bod zijn gekomen in de introductie, worden de vier deelvaardigheden per doelwoord geoefend. Je gaat van weinig naar steeds meer aanwijzingen om erachter te komen hoeveel hulp er minstens nodig is om tot het juiste antwoord te komen. Voor elke deelvaardigheid staat stapsgewijs beschreven hoe je hulp moet geven. Die hulp wordt geleidelijk aan afgebouwd.
Wat leer je in deze cursus?
Tijdens de eerste cursusdag krijg je de theorie en maak je kennis met de LOeS-werkwijze. Met e-learning kan je dan die kennis gebruiken om de verschillende stappen van de werkwijze te doorgronden. Je kan zo ook de werkwijze vormgeven met jouw leerlingen en hun leesmethode in je achterhoofd.
Je gaat ook echt in de praktijk aan de slag met een leerling of een groepje leerlingen uit de doelgroep. Dat doe je minimaal twee keer 30 minuten per week (individueel of in een groep) gedurende de cursus. De docent begeleidt elke cursist tijdens de cursus en geeft persoonlijke feedback op alle opdrachten uit de e-learning tijdens de online avonden.
Tijdens de tweede cursusdag worden de ervaringen van de cursisten besproken aan de hand van een eigen presentatie en videomateriaal. We verdiepen ons in de werkwijze.
Na de cursus krijg je een certificaat wanneer je aan de eisen voldoet: je hebt deelgenomen aan de cursusdagen- en avonden, hebt de e-learning gevolgd, hebt de opdrachten gemaakt en hebt een voldoende gehaald op je praktijkopdracht. De cursus is in Nederland geaccrediteerd voor logopedisten (ADAP 23 punten).
Voor wie is deze cursus?
Ben jij leerkracht, logopedist, onderwijsassistent of een andere communicatiepartner?
Ben jij betrokken bij het lees- en spellingsonderwijs aan kinderen die niet of nauwelijks sprekend zijn en gebruik maken van ondersteunde communicatie?
Dan is deze cursus iets voor jou!
De LOeS-werkwijze is een Lees Ontwikkeling en Spelling werkwijze om leerlingen die niet of nauwelijks spreken en gebruik maken van ondersteunde communicatie te leren lezen en schrijven.
Meer informatie: loeswerkwijze.nl
De LOeS-werkwijze, hoe werkt dat?
Het is een werkwijze die je toepast binnen de leesfase van je leerling en waarbij je gebruikmaakt van het materiaal van de leesmethode van de school van je leerling.
Volgens een vaste procedure worden vier deelvaardigheden geoefend:
- Het automatisch herkennen van het doelwoord
- Het woord analyseren in klankgebaren
- Het decoderen
- Het spellen van het doelwoord
Je kiest de doelwoorden die je wil trainen zorgvuldig uit de specifieke leesmethode. Per doelwoord worden drie fonologische afleiders gekozen. Dat zijn woorden die er qua klank hard op lijken. Bijvoorbeeld bij het doelwoord 'mis', kunnen de afleiders 'vis', 'mes' en 'mik' zijn.
Alle doelwoorden worden geïntroduceerd aan de hand van:
- Een prent
- Een verhaal
- Het verbaal aanbieden van de doelwoorden waarbij het doelwoord schriftelijk zichtbaar is.
Nadat de doelwoorden allemaal aan bod zijn gekomen in de introductie, worden de vier deelvaardigheden per doelwoord geoefend. Je gaat van weinig naar steeds meer aanwijzingen om erachter te komen hoeveel hulp er minstens nodig is om tot het juiste antwoord te komen. Voor elke deelvaardigheid staat stapsgewijs beschreven hoe je hulp moet geven. Die hulp wordt geleidelijk aan afgebouwd.
Wat leer je in deze cursus?
Tijdens de eerste cursusdag krijg je de theorie en maak je kennis met de LOeS-werkwijze. Met e-learning kan je dan die kennis gebruiken om de verschillende stappen van de werkwijze te doorgronden. Je kan zo ook de werkwijze vormgeven met jouw leerlingen en hun leesmethode in je achterhoofd.
Je gaat ook echt in de praktijk aan de slag met een leerling of een groepje leerlingen uit de doelgroep. Dat doe je minimaal twee keer 30 minuten per week (individueel of in een groep) gedurende de cursus. De docent begeleidt elke cursist tijdens de cursus en geeft persoonlijke feedback op alle opdrachten uit de e-learning tijdens de online avonden.
Tijdens de tweede cursusdag worden de ervaringen van de cursisten besproken aan de hand van een eigen presentatie en videomateriaal. We verdiepen ons in de werkwijze.
Na de cursus krijg je een certificaat wanneer je aan de eisen voldoet: je hebt deelgenomen aan de cursusdagen- en avonden, hebt de e-learning gevolgd, hebt de opdrachten gemaakt en hebt een voldoende gehaald op je praktijkopdracht. De cursus is in Nederland geaccrediteerd voor logopedisten (ADAP 23 punten).
Voor wie is deze cursus?
Ben jij leerkracht, logopedist, onderwijsassistent of een andere communicatiepartner?
Ben jij betrokken bij het lees- en spellingsonderwijs aan kinderen die niet of nauwelijks sprekend zijn en gebruik maken van ondersteunde communicatie?
Dan is deze cursus iets voor jou!